Powiat

Obwodnice przed sądem

Robert Lida, 20 wrzesień 2024, 13:01
Średnia: 0.0 (0 głosów)
Podczas wizyty w Sępólnie w dniu 27 marca wojewoda kujawsko-pomorski Michał Sztybel ogłosił publicznie, że do podpisania kontraktów na projekt i budowę obwodnic Sępólna i Kamienia powinno dojść pod koniec czerwca. W trakcie konferencji prasowej zapytaliśmy wojewodę, czy nie jest zbytnim optymistą i czy założył czasowy margines w tym zakresie, ponieważ według naszej wiedzy jedna z firm, która przegrała przetarg, lubi się odwoływać od takich rozstrzygnięć. Wojewoda uspokajał, że założone terminy są niezagrożone, ale to my mieliśmy rację. Mamy wrzesień, a umów nie podpisano i nie wiadomo, kiedy do tego dojdzie, ponieważ odwołanie firmy, o której wspominaliśmy, trafiło do sądu.
Obwodnice przed sądem

Planowany przebieg obwodnicy Sępólna

Przetarg na zaprojektowanie obwodnic Sępólna i Kamienia wygrało konsorcjum firm spółek Kobylarnia i Mirbud ze Skierniewic. W kwietniu organizator przetargu poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty. Od tej decyzji odwołali się dwaj inni uczestnicy przetargu. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej. W dniu 4 czerwca izba wydała orzeczenie oddalające złożone odwołania. Na to orzeczenie za pośrednictwem Krajowej Izby Odwoławczej została złożona skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.   
Wydaje się, że w związku z tym ustalony wcześniej harmonogram prac zmierzających do budowy obwodnic może okazać się nieaktualny. Jak działają w Polsce sądy, wszyscy wiemy. Oddanie obwodnic do użytku w 2028 roku staje się wątpliwe. Obyśmy byli złymi prorokami, ale mamy też pewne wątpliwości co do kosztów budowy. Według oferty przetargowej obwodnica Sępólna (w tym projekt) ma kosztować 115 mln zł. Tymczasem przebudowa 9-kilometrowego odcinka DK 25 z Mąkowarska do Obodowato kwota około 90 mln zł. Zakres obu inwestycji jest nieporównywalny.