Więcbork

Przez Więcbork trzy razy szybciej

Robert Lida, 23 grudzień 2022, 10:53
Średnia: 0.0 (0 głosów)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły remont linii kolejowej miedzy Kcynią a Więcborkiem. Wartość inwestycji to ponad 16 mln zł netto. – Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń na przełomie I i II kwartału 2023 roku pociągi towarowe pojadą wyremontowanymi odcinkami trzykrotnie szybciej - nie 20 km/h jak dotychczas lecz do 60 km/h – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie.
Przez Więcbork trzy razy szybciej

Odnowiony peron i torowisko na przystanku w Więcborku

Przez Więcbork trzy razy szybciej

Nowy sposób mocowania szyn

Trzeba przyznać, że cytowane wyżej zdanie z informacji rzecznika kolejowej spółki dosłownie powala. Ludzie! pociągi przez Więcbork będą teraz pędzić trzy razy szybciej... nie 20 km/h a 60 km/h. Można powiedzieć, że linia kolejowa przebiegająca przez powiat sępoleński znalazła się w innym wymiarze. Niemniej z kronikarskiego obowiązku odnotowujemy, że prace remontowe na linii odcinku linii kolejowej nr 281 Oleśnica - Chojnice dobiegły końca. 
,,PLK S.A. wymieniły podkłady oraz wyregulowały tor o łącznej długości blisko 11 km. Wykonane zostały prace torowe na stacji Więcbork. Pociągi towarowe na linii między Kcynią a Nakłem nad Notecią i Więcborkiem jadą sprawniej i bezpieczniej . Zapewniony jest przewóz towarów, m. in. węgla i zboża odprawianych z ładowni w Kcyni, Nakle oraz Sępólnie. Z efektów robót korzystają kierowcy. Korzystnie zmienił się stan 8 przejazdów kolejowo - drogowych, m. in. na ul. Nakielskiej w Kcynii w sąsiedztwie przystanku Szczepice. Nowa nawierzchnia na skrzyżowaniach drogi i toru zapewnia sprawny przejazd. Prace zrealizowano zgodnie z planem: od czerwca do października. Wartość zadania wyniosła około 16,5 mln zł netto ze środków budżetowych” – pisze Przemysław Zieliński. 
Informację rzecznika kolejowej spółki potraktowaliśmy nieco humorystycznie, ale prawda jest taka, że to pierwszy poważny remont linii kolejowej przebiegającej przez gminy Więcbork, Sępólno i Kamień. Przy okazji warto zwrócić uwagę na nowy sposób mocowania szyn do betonowych podkładów. Zamiast śrub, które przenosiły drgania na podkłady i w ten sposób je niszczyły, zastosowano tutaj specjalne sprężyny niwelujące drgania. Faktu, że wyremontowano nawierzchnię jednego z peronów na stacji w Więcborku absolutnie nie należy wiązać z powrotem pociągów pasażerskich na tę linię. Jak nas wcześniej informował pan rzecznik, żaden z operatorów nie wystąpił z takim wnioskiem.