XIII Maraton Pisania Listów
W ciągu ostatnich kilkunastu lat na całym świecie napisano kilkadziesiąt tysięcy listów w obronie osób represjonowanych z różnych krajów. Listy trafiają do państw, w których prawa człowieka są nagminnie łamane. W tym roku można było napisać apel w sprawie Alesia Bialackiego - obrońcy praw człowieka na Białorusi, w sprawie dziewcząt z zespołu Pussy Riot z Rosji, skrytykować karę śmierci wykonywaną na Tajwanie i stanąć w obronie kilku aktywistów w krajach arabskich. Już po raz drugi w maraton pisania listów włączyła się więcborska młodzież zainspirowana działaniami swoich wychowawców. Gościem tegorocznej imprezy był opozycjonista i aktywny działacz podziemnej Solidarności Andrzej Bykowski. Emerytowany nauczyciel chętnie udzielał cennych rad i wskazówek spragnionej wiedzy młodzieży, po czym sam wziął do ręki długopis i napisał list. W akcję pisania listów włączył się również dyrektor szkoły Sławomir Kulpiński. Tegoroczny maraton odbywający się w Więcborku poprzedził uroczysty apel z udziałem młodzieży.
– Dziękujemy młodzieży Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Więcborku wraz z nauczycielami i wychowawcami za przyjęcie naszego zaproszenia na Maraton do „Ekonomika” i solidne wsparcie praw człowieka poprzez napisanie wielu listów. Dziękujemy młodzieży naszej szkoły oraz dyrektorowi panu Sławomirowi Kulpińskiemu i pani wicedyrektor Joannie Wobszal , nauczycielom i wychowawcom za zaangażowanie i włączenie się do szkolnej akcji maratonowej.
Razem w naszym maratonie udało się napisać 146 listów w obronie bohaterów i bohaterek maratonu. Najwięcej listów w sprawie Alesia Bialackiego - Białoruś - 54 listy, Pussy Riot - Rosja - 21 listów oraz Rodzin z ulicy Coastei - Rumunia - 15 listów – podsumował szkolny zespół Amnesty International. Znaleźli się w nim: Andrzej Majewski kl. 2F Technikum Informatycznego, Adrianna Wiatr kl. 2B Technikum Hotelarskiego, Dorota Żarczyńska kl. 4A Technikum Ekonomicznego, Tomasz Osowski kl. 1F Technikum Informatycznego z opiekunem Honoratą Sas.
Zaloguj się lub Zarejestruj aby dodać komentarz.